Începând cu anul școlar 2011-2012 școala noastră derulează un proiect Comenius alături de alte două școli din Spania și din Turcia. Proiectul poartă denumirea „We Will Make United Europe”, va fi coordonat de școala noastră și se va desfășura pe parcursul a doi ani, în perioada 2011-2013. Partenerii noștri sunt Sinan Ilkogretim Okulu, Kayseri, Turcia și IES Francisco Garfias, Moguer, Huelva, Spania.

Acest proiect a fost finanțat cu sprijinul Comisiei Europene. Activitățile desfașurate de cele trei școli pot fi urmărite în decursul derulării proiectului pe site-ul: 

 

http://wwm-ue.jimdo.com

 

Scopul general al proiectului este de a permite copiilor din cele trei ţări să inițieze și să întrețină un dialog privind rolurile şi responsabilităţile lor ca viitori adulţi și să demonstreze capacitatea lor de cetățeni în Comunitatea Europeană.

Ei trebuie să identifice asemănările şi diferenţele dintre cele trei ţări europene.

Parteneriatul se va desfășura pe principiul exprimării şi împărtăşirii de idei noi, moderne, cum ar fi utilizarea mijloacelor moderne de informare și cercetare (Internet, webblog sau e-mail) Produsul final al acestui proiect va fi un film reprezentând momentele importante ale proiectului în fiecare ţară. În acest film, fiecare dintre echipe trebuie să rezume ceea ce a învățat sau ceea ce a fost cel mai impresionant în legătură cu ţările participante la proiect.

În cadrul proiectului ne aşteptăm:

- să îmbunătăţim abilităţile elevilor prin folosirea unor mijloace moderne de învățământ, prin îmbunătățirea calității procesului didactic ca urmare a cunoașterii unor sisteme de învățământ diferite.

- ca elevii să înveţe cum să trăiască în spaţiul european multicultural

- ca ei să dezvolte abilităţile de comunicare cu persoane provenind din medii cu diferite culturi

- ca elevii noștri să afle despre diferenţele culturale

- să creeze diferite produse folosind tehnologiile moderne (prezentări, broșuri turistice, video)

În vederea pregătirii tinerilor în mod adecvat pentru a răspunde provocărilor personale, sociale sau economice ale viitorului, organizarea procesului de învățământ în şcolile partenere ar trebui să includă strategii de lucru interdisciplinar, care exploatează legături între disciplinele şcolare, şi, de asemenea, strategii de învăţare care să facă legătura între şcoală şi lumea exterioară școlii, cum ar fi comunitatea locală, naţională şi europeană.

Proiectul Comenius oferă oportunităţi copiilor şi adulţilor de a călători cu scopul de a învăța despre diferite ţări şi culturi. Ei își împărtăşesc ideile și preocupările printr-o colaborare care încurajează exprimarea atitudinilor, a punctului lor de vedere și promovează diversitatea culturală și națională deopotrivă cu toleranța în acest spațiu european comun .

Prin acest proiect sperăm ca elevii noştri să ne arate prin talentele lor creative că barierele lingvistice, sociale și culturale pot fi depăşite, deoarece ştim despre copii că aceștia au o multitudine de moduri de a se exprima, uneori atât de surprinzătoare încât efectele pot fi de-a dreptul extraordinare și nebănuite .

Un rol important în desfășurarea proiectului le revine părinților. Aceștia trebuie să se implice mai activ în viața şcolii şi în activităţile extraşcolare ale copiilor lor, deoarece ei ştiu mult mai bine ce este mai important și mai folositor pentru copiii lor.

De asemenea elevii își vor îmbunătăţi nivelul de competenţă digitală majoritatea activităților acestui proiect fiind realizate și monitorizate cu ajutorul sistemelor moderne multimedia și promovate prin intermediul Internetului prin blogul și pagina web a proiectului.

O gamă largă de subiecte şi teme vor fi incluse în planul de lucru: ştiinţe sociale, arte, muzică, sport, istorie şi geografie, limbi străine.

Obiectivul concret al parteneriatului nostru este dezvoltarea creativității, care este o dimensiune centrală a potenţialului uman. Orice persoană are capacitatea de a fi creativă, şi toată lumea are dreptul de a avea acea capacitate stimulată prin educaţie şi formare profesională. Creativitatea ar trebui să fie o parte normală a experienţei de predare şi învăţare, pentru elevi şi, de asemenea, pentru cadrele didactice, atât în procesul de învăţământ, cât şi în asigurarea accesului tuturor elevilor la patrimoniul artistic şi cultural.

 

 

Octombrie-noiembrie 2011


Prima activitate planificată din cadrul proiectului are ca scop realizarea unui contact virtual între cele trei echipe. Fiecare echipă și-a prezentat membrii, școala, elemente reprezentative ale comunității locale.

Echipa Școlii Generale Prigoria a realizat un fișier video de prezentare a școlii (clădire, spațiile în care se desfășoară cursurile, anexe, baza sportivă, precum și centrul comunei Prigoria, clădirile administrative, biserica, etc.) Câțiva elevi ai școlii noastre au oferit informații în limba engleza despre școală și comună iar profesorii au fost reprezentați de către coordonatorul proiectului și de către profesoara de engleză.

Fișierul video a fost trimis celorlalți parteneri care au făcut același lucru, realizându-se astfel o legătură virtuală între cele trei regiuni ale Europei, elevii aflând lucruri importante despre cultura celorlalți și aspecte importante despre țările acestora, despre cultura lor și despre mediul de viață.

 

Decembrie 2011 - ianuarie 2012

 

A doua activitate a constituit realizarea unei prezentări PPT care să conţină aspecte legate de pregătirea familiilor elevilor în vederea întâmpinării unei sărbători importante ca Anul Nou sau Crăciunul. În această prezentare am inclus şi explicat o tradiţie/obicei local, pentru a facilita o mai bună cunostere a mediului în care trăiesc elevii din școala noastră.

Membrii echipei de proiect au pregătit această activitate prin organizarea unei serbări de Crăciun, au prezentat un program de colinde la şcoală, au mers împreună cu preotul comunei Prigoria să colinde sătenii din satul Bucşana, iar elevii au realizat diverse materiale foto în timpul pregătirii familiilor lor pentru sărbătoarea Naşterii Domnului. Astfel au rezultat fotografii din timpul activităţilor desfăşurate în familie cu ocazia Ignatului, din timpul pregătirii preparatelor culinare tradiţionale de Crăciun, al împodobirii bradului sau de la masa traditionla de Crăciun.

Toate aceste materiale foto şi video au constituit baza realizării produsului final al celei de-a doua activităţi a proiectului nostru, o prezentare Power Point care a oferit partenerilor noştri ocazia de a afla lucruri noi, interesante asupra tradiţiilor, culturii şi mediului de viaţă al românilor.

Crăciunul la români
Romanian+Christmas.ppsx
Microsoft Power Point Presentation 7.5 MB

Februarie - martie 2012

 

Cea de-a treia activitate a constat în realizarea unei expoziţii publice prin care elevii să-şi prezinte regiunea în care locuiesc prin diverse forme de artă. Echipa romană a ales să folosească fotografii, materiale video şi artele plastice (desenul, pictura, colajul). Pentru a realiza aceste materiale membrii echipei alături de cadrele didactice au făcut două vizite de documentare. Astfel, elevii claselor I-IV au au colectat informaţii din oraşul Tg-Jiu prin vizitarea Muzeului Judeţean, a operelor sculptorului C. Brâncuşi şi a noului centru civic. Cei din clasele V-VIII au desfăşurat muncă de documentare în partea de nord a judeţului nostru prin vizite la peşterile Polovragi şi Baia de Fier, la Cheile Oltetului, la Mănăstirea Polovragi, precum şi prin vizitarea oraşului Novaci, a staţiunii montane Rânca şi a staţiunii balneare Săcelu. În fiecare din aceste obiective au fost făcute fotografii, filmări iar elevii şi-au notat informaţiile importante aflate cu această ocazie. Toate materialele au fost folosite la realizarea unei expoziţii în holul şcolii noastre, alături de expoziţia de ouă încondeiate şi de desene şi pictură, realizată tot cu această ocazie. Astfel, din fotografiile realizate, elevii şcolii au conceput un colaj care să prezinte toate momentele relevante pentru vizitele de documentare, în final obţinându-se o selecţie de imagini prin care a fost promovat judeţul nostru. A fost realizat un fişier video care cuprinde aspectele importante ale celei de-a treia activităţi. Cu ajutorul acestor materiale elevii şi cadrele didactice din şcolile partenere au obţinut informaţii importante asupra zonelor în care trăiesc partenerii lor iar legătura virtuală dintre aceştia a devenit mai strânsă.

17-21 mai 2012

 

Cea de-a patra activitate a proiectului s-a desfăşurat în oraşul Kayseri, Turcia, gazdă fiind Sinan Ilkogretim Okulu, scoala parteneră din Turcia. Aceasta a fost prima întâlnire de lucru a celor trei echipe implicate în parteneriatul şcolar multilateral.

Echipele ce au participat la întâlnire au fost constituite din cadre didactice şi elevi, reprezentanţi ai celor trei şcoli partenere în acest proiect, şcoala noastră fiind reprezentată de o echipă de 13 persoane, 6 elevi şi 7 cadre didactice.

În cadrul acestei prime întâlniri, echipele de proiect au avut ocazia să se cunoască şi să discute despre scopurile proiectului, rezultatele aşteptate, modalităţile de implementare la nivel de fiecare partener, roluri şi responsabilităţi.

Programul întâlnirii s-a bazat în primul rând pe colaborare şi a cuprins activităţi sportive, vizite în scoala parteneră din Turcia, vizită la o altă unitate de învăţământ din Kayseri şi activităţi extracurriculare.

Întâlnirea de proiect a fost un real succes. S-au realizat legături de prietenie între participanţi, atât cadre didactice cât şi elevi. Toţi participanţii au fructificat această vizită prin îmbunătăţirea imaginii lor despre ţara gazdă. Am învăţat foarte multe despre stilul de viaţă al turcilor, despre modul în care aceştia îşi petrec timpul liber şi despre cum îşi desfăşoară activitatea în instituţiile de învăţământ.

Gazdele au fost foarte încântate de vizita noastră iar noi mulţumiţi de primirea călduroasă şi prietenoasă a autorităţilor locale, precum şi a reprezentanţilor unităţilor de învăţământ la care am fost. Ne-au plăcut foarte mult obiceiurile tradiţionale ale partenerilor noştri. Diferenţele culturale au fost recunoscute şi respectate, atât noi cât şi partenerii turci şi spanioli am fost capabili să acceptăm identitatea culturală ca un proces dinamic. Mass-media locală ne-a fost de foarte mare ajutor, participând la întâlnirile noastre și publicând informații și fotografii despre activitățile din cadrul proiectului.

Septembrie 2012

       Elevii școlii noastre au realizat pe parcursul vacanței de vară fotografii care să reflecte aspecte din timpul lor liber, preocupările lor atunci când nu sunt la școală.

       Cu ajutorul acestora elevii au realizat o prezentare Power Point care să le ofere colegilor lor din Turcia și Spania oportunitatea de a vedea aspecte ale stilului de viață românesc.  La rândul lor, elevii din echipele partenere au realizat prezentari asemanătoare.


Octombrie 2012

În perioada 18-22 octombrie 2012 a avut loc, Moguer – Huelva, Spania, cea de-a doua întâlnire de lucru comună a celor trei echipe implicate în parteneriatul şcolar multilateral, Comenius „We Will Make United Europe.

Oraşul Moguer este un orăşel din zona rurală a Huelvei, oraş situat în sud vestul Spaniei, în provincia Andaluzia.

Echipele ce au participat la întâlnire au fost constituite din cadre didactice şi elevi, reprezentanţi ai celor trei şcoli partenere în acest proiect.

Şcoala noastră a fost reprezentată de o echipă de 11 persoane, 6 elevi şi 5 cadre didactice iar echipa turcă a fost formată din 9 persoane.

 

Această întâlnire a avut ca obiectiv realizarea unor activităţi menite să ajute elevii şi cadrele didactice să descopere particularităţile stilurilor arhitectonice ale ţărilor partenere iar în urma acestora să fie realizate prezentări PPT precum şi un album foto care să cuprindă imagini realizate în timpul activităţilor din cele trei ţări, imagini care să reflecte specificul arhitectural al zonelor vizate.

Anterior, echipele Comenius din România şi Turcia, realizaseră vizite de documentare în ţările de origine, pentru a acumula informaţiile şi materialele necesare realizării produselor finale corespunzătoare acestei întâlniri de proiect. Aceste materiale foto şi video au fost folosite în activităţile din Spania.

 

Programul întâlnirii s-a bazat în primul rând pe activităţi comune şi a cuprins foarte multe vizite de informare şi documentare, vizite în şcoala parteneră din Spania, întâlniri de lucru şi discuţii comune între cele trei echipe, precum şi activităţi extracurriculare.

Întâlnirea de proiect din Spania fost un real succes. Activităţile propuse au fost în totalitate realizate iar scopurile atinse.

          Întâlnirea din Spania a avut ca rezultat realizarea unor materiale foto şi video. Acestea, impreună cu materialele din activităţile premergătoare din Turcia şi Romania, au fost folosite pentru a realiza produsul final comun al acestei întîlniri de proiect, un album foto ce cuprinde imagini reprezentând caracteristicile arhitecturale traditionale ale celor trei regiuni geografice.

            Noiembrie 2012        

          Următoarea activitate s-a desfăşurat în fiecare ţară parteneră şi a constituit un pas important în aflarea unor lucruri noi despre tradiţiile culturale ale partenerilor. Fiecare echipă a desemnat un elev sau mai mulţi care să înveţe un cantec în limba celorlalţi doi parteneri. De asemenea elevii au interpretat cantece populare româneşti. Produsul final l-a constituit înregistrarea video a acestor melodii în interpretarea elevilor şcolilor partenere.

          Decembrie 2012- Ianuarie 2013

            Prezentarea unui obicei/unei tradiții naționale unice.

      Subiectul acestei activităţi este construit în jurul valorificării tradiției fiecărei din cele trei regiuni și al acordării importanței sensului de apartenență. Elevii si cadrele didactice din echipele de proiect au devenit constienţi de faptul că, deşi trăim intr-o Europă unită, tradiţiile şi obiceiurile ficărei naţiuni reprezintă o valoare inestimabilă şi este necesar ca acestea să fie păstrate, promovate şi duse mai departe pentru ca specificul naţional să nu fie alterat.

        Produsul final este o prezentare Power Point în care fiecare ţară a prezentat un obicei tradiţional specific.

    

Activităţile din februarie şi martie 2013 au urmărit găsirea și organizarea informațiilor despre istoria și geografia zonei în care locuim. Elevii însoţiţi de cadrele didactice au efectuat activităţi de documentare şi informare iar materialele rezultate au constituit produsul final care este o broșură turistică ce va ajuta turiștii când vor vizita aceste zone.

   

Mai 2013

Întâlnire de proiect în Romania

Our Final Video


               

      DEVIZA ȘCOLII:

„O ŞCOALĂ PENTRU FIECARE”

                              

     VIZIUNEA ȘCOLII:

Instituţie de educaţie, Şcoala Gimnazială Prigoria îşi propune să contribuie la dezvoltarea liberă, integrală şi armonioasă a copiilor din comunitatea noastră, la formarea personalităţii lor pentru a deveni cetăţeni care respectă valorile democraţiei şi ale umanităţii  dovedind autonomie şi creativitate.

               

  MISIUNEA ȘCOLII:

   Respectând tradiţiile locale şi naţionale precum şi cuceririle ştiinţelor moderne, colectivul de cadre didactice depune mari eforturi pentru educarea tinerei generaţii în spiritul respectării drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, al demnităţii şi al toleranţei, al schimbului liber de opinii. Formarea personalităţii umane este finalitatea pe care o realizăm prin însuşirea cunoştinţelor ştiinţifice, a valorilor culturii naţionale şi universale. La fel de importantă este cultivarea sensibilităţii faţă de valorile moral-civice, faţă de respectul pentru natură şi mediul înconjurător.

          Şcoala Gimnazială Prigoria îşi propune, bazându-se pe sprijinul comunităţii, să contribuie la dezvoltarea personalităţii copiilor, la profesionalizarea lor şi la integrarea socială.     

Let’s Do It, Romania!